25.4.12

Η συνέντευξη μου στο nooz.gr

Μαρία Γιαννακάκη, μια υποψηφιότητα «διαφορετική» από τις άλλες

ΑΘΗΝΑ 24/04/2012 

αναδημοσίευση από το nooz.gr 

«Στρατηγέ τι ζητούσες στη Λάρισα συ ένας Υδραίος;»

Ο στίχος αυτός του Νίκου Εγγονόπουλου μου ήρθε στο νου -ίσως και λίγο παράδοξα- όταν ανακάλυψα ανάμεσα στα προεκλογικά φυλλάδια αυτό της Μαρίας Γιαννακάκη, υποψήφιας στη Β’ Εκλογική Περιφέρεια Πειραιά με τη Δημοκρατική Αριστερά και τον Φώτη Κουβέλη.

Πολύ ωραία, νέα γυναίκα, με αστική εικόνα, με εξαιρετικές σπουδές, που μιλά επτά ξένες γλώσσες, που έχει σύζυγο, παιδί, ευρωπαϊκή καριέρα…

Αντιγράφω από το βιογραφικό της.

«Αποφοίτησα από την Ιωνίδειο Σχολή και σπούδασα Κλασική Φιλολογία και Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Στη συνέχεια έκανα μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι (DEA στην Ιστορία της Τέχνης από το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης και DEUG στην Πολιτιστική Διαχείριση από το Πανεπιστήμιο Paris VIII-Dauphine). Είμαι κάτοχος Master II στα Ανθρώπινα Δικαιώματα από το Πανεπιστήμιο Robert Schumann του Στρασβούργου. To 2000 πέρασα πρώτη στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, στο Τμήμα Συμβούλων και Ακολούθων Επικοινωνίας και ξεκίνησα την καριέρα μου στη Δημόσια Διοίκηση. Την περίοδο 2004-2009 υπηρέτησα στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στο Στρασβούργο, στο Συμβούλιο της Ευρώπης και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με αρμοδιότητες Τύπου, Επικοινωνίας και Πολιτισμού».

Το «στενό» μου μυαλό δεν μπορεί εύκολα αυτή την εικόνα και αυτό το βιογραφικό να τα κατατάξει στην αριστερά και αποφασίζω να την συναντήσω για να την ρωτήσω:

«Μαρία Γιαννακάκη τι ζητά στη Δημοκρατική Αριστερά μια γυναίκα σαν κι εσάς;»

Το ραντεβού για καφέ είναι μεσημεριανό -ανάμεσα στα μαθήματα πιάνου και ιστιοπλοΐας του γιου της Παύλου- κάπου στον Πειραιά.

Με το «χαίρω πολύ», η «πολύ ωραία και νέα γυναίκα» του φυλλαδίου, γίνεται και μία πολύ ευγενική, οικεία και χαμογελαστή παρουσία, που όμως κοιτά πολύ συχνά το ρολόι. «Θα σχολάσει ο Παύλος από τον Ολυμπιακό», απολογείται, «και μετά έχει πιάνο». Αυτόματα οι ερωτήσεις μου ανατρέπονται.

Μαρία Γιαννακάκη, τι γυρεύει μια εργαζόμενη και μητέρα στα ψηφοδέλτια αυτών των εκλογών;

Κυρίως επειδή είμαι μητέρα και εργαζόμενη επιβάλλεται η συμμετοχή όχι μόνο στα ψηφοδέλτια αυτών των εκλογών αλλά και στα πολιτικά πράγματα. Εξάλλου, αν ισχυρίζεται κανείς ότι νοιάζεται, ότι αγαπά, πώς νοιάζεται και πώς αγαπά, με λόγια;

Μου μιλάτε για αγάπη και για πολιτική. Πάνε μαζί αυτά τα δύο;

Βεβαίως και πάνε. Αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι ότι έχουμε χάσει τα αυτονόητα. Εμπλέκομαι σήμερα στις εκλογές όχι για να αναπαράγω πολιτικές συμπεριφορές του παρελθόντος, αλλά για να παλέψω για πράγματα που νομίζουμε ότι έχουμε χάσει. Η αγάπη για τον πολίτη και την «πόλη», η ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον, όπως εκφράστηκε μέσα και από τους αγώνες της αριστεράς, μεταφράζεται σήμερα ως αγάπη στον άνθρωπο και την κοινωνία. Δεν μπορεί να είναι αλλιώς και δεν θέλω να είναι αλλιώς, τουλάχιστον για μένα.   

Καριέρα, οικογένεια, πολιτική. Πώς μοιράζετε τον καθημερινό σας χρόνο σε αυτές τις υποχρεώσεις;

Κοιτάξτε, για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς. Μια γυναίκα που έχει οικογένεια και καριέρα, έτσι κι αλλιώς χρειάζεται την οικογενειακή στήριξη για να συνδυάσει αυτά τα δύο πόσο μάλλον και για να εμπλακεί ενεργά στην πολιτική. Είμαι τυχερή που ο σύζυγός μου, Κώστας Γασπαρινάτος, με στηρίζει με ενθαρρύνει και με βοηθά έμπρακτα.

Επιτρέψτε μου όμως να συνεχίσω να απορώ. Τι γυρεύει μια γυναίκα με αυτές τις σπουδές, αυτή τη στιγμή, στα ψηφοδέλτια της Δημοκρατικής Αριστεράς;

Και τι είναι δηλαδή η αριστερά ή αν το θέλετε τι είμαι εγώ; Μεγάλωσα με τα ιδανικά της δημοκρατίας και της αριστεράς σε μια οικογένεια, με γονείς που με ενθάρρυναν και στήριζαν την έφεση μου στην γνώση. Για μένα οι σπουδές ήταν μια φυσιολογική πορεία. Εξάλλου η διαρκής εξέλιξη είναι χαρακτηριστικό του ανανεωτικού χώρου στον οποίον πάντα ήμουν ενταγμένη ιδεολογικά και, με την ίδρυση της Δημοκρατικής Αριστεράς, αποφάσισα για πρώτη φορά να ενταχθώ και κομματικά. Είμαι μέλος της ΚΕ της ΔημΑρ, μέλος της Επιτροπής Πόλης Πειραιά και γραμματέας της οργάνωσης του Κορυδαλλού.    

Λόγω Κορυδαλλού λοιπόν η υποψηφιότητά σας στην Β’ Εκλογική Περιφέρεια του Πειραιά;

Όχι μόνον. Γεννήθηκα στη Νίκαια και ζω στον Κορυδαλλό. Η πόλη μου αλλά και τα προβλήματα της περιφέρειας, μου είναι καθημερινή πραγματικότητα. Από την διαρκώς αυξανόμενη ανεργία ως την εκμηδένιση του κοινωνικού κράτους, από την απομάκρυνση των φυλακών Κορυδαλλού ως τα καζάνια στο Πέραμα, από το ζωτικό πρόβλημα της υπερφόρτωσης του Βιολογικού Καθαρισμού στην Ψυτάλλεια, ως την έλλειψη πρασίνου στις γειτονιές του Πειραιά, η υποβάθμιση της ζωής μας εδώ απαιτεί διαρκή διεκδίκηση, προτάσεις και λύσεις.

Η συνάντηση τελείωσε -σχόλαγε και ο Παύλος βλέπετε- με την αμοιβαία υπόσχεση να τα πούμε και μετεκλογικά. Γιατί έχουμε πολλά να πούμε μια και η Μαρία Γιαννακάκη, εκτός των άλλων, είναι και διεθνολόγος, τα ενδιαφέροντα της οποίας επικεντρώνονται σε θέματα μετανάστευσης, προσφύγων, μειονοτήτων, Διεθνών Σχέσεων, Τουρκίας και Κυπριακού.

Στοιχεία επικοινωνίας
Μαρία Γιαννακάκη
http://myannakaki.blogspot.com
e-mail: myannakaki@gmail.com